שיפור שפת גוף בראיון עבודה – מדריך מעשי

השקעתם שנים רבות מהחיים שלכם בלימודים אקדמיים בהם הצטיינתם בצורה מרשימה, צברתם ניסיון תעסוקתי באחת החברות המובילות במשק, "על הנייר" אין שום סיבה שלא יקבלו אתכם לכל עבודה שהיא בתחום שאתם מתמחים בו ובכל זאת אתם לא מצליחים לצלוח אף ראיון עבודה שלכאורה אמור להיות רק עוד שלב לא מאתגר במיוחד בדרך למשרה הבאה שלכם. אז מה בדיוק קורה שם, שגורם לכך שפעם אחר פעם לא יקבלו אתכם לעבודה? ובכן, ייתכן מאוד ששפת הגוף שלכם פשוט אומרת את כל הדברים הלא נכונים. במאמר שלפניכם ריכזנו מידע חשוב שיסייע לכם לשפר את שפת הגוף שלכם מן הקצה אל הקצה.

כבדו את המרחב האישי של המראיין

הכלל הבסיסי ביותר בכל מה שקשור לשפת הגוף שלכם במהלך הריאיון, נוגע למרחב האישי של המראיין. עליכם לכבד את המרחב האישי שלו ולהימנע מפלישה אליו. הכוונה היא לכך שאם למשל מפריד בין המראיין לבינכם שולחן גדול, טוב תעשו אם תימנעו מלהניח עליו את הידיים. כמו כן גם אם קשה לכם לנהל שיחה בלי לגעת בחפצים, אל לכם לשחק עם החפצים הנמצאים על השולחן. בנוסף, אסור בשום פנים ואופן להניח חפצים אישיים על השולחן כמו טלפון נייד, מפתחות או ארנק. הישענות על השולחן, מגע בחפצים האישיים של המראיין או הנחה של חפצים אישיים על השולחן, מעבירים מסרים שליליים לפיהם אתם לא מכבדים את האדם שיושב מולכם ושהנוכחות שלכם מאפילה על הסובבים אתכם בצורה פוגענית.

הסתכלו למראיין שלכם בעיניים

חשוב מאוד לשמור על קשר עין עם המראיין כך שאם אתם נוהגים להסתכל לצדדים במהלך שיחה, חשוב שתתאמנו על הנקודה הזו לפני הריאיון. מבט שמתפזר ופוזל לצדדים משדר מסר לפיו כרגע השיחה לא בדיוק עומדת בראש סדר העדיפויות שלכם. מצד שני הימנעו מלהישיר מבט חודרני וממוקד מדי במראיין שלכם. מבט כזה עלול להתפרש כחדירה למרחב הפרטי ואפילו כאיום או כמבט מטריד. שפרו את לחיצת היד שלכם. לחיצת היד משולה לכרטיס הביקור שלכם ולכן חשוב להקפיד על כך שהלחיצה לא תהיה חלשה או עייפה מדי על גבול הליטוף ומצד שני הימנעו מלחיצה עוצמתית מדי שעלולה להתפרש כאגרסיבית ואף תוקפנית. כמו כן חשוב להקפיד על כך שהלחיצה לא תהיה ממושכת מדי, מה שעשוי להעיד על תלות וחוסר יכולת להרפות. אם אתם לא בטוחים בנוגע לאיכות לחיצת היד שלכם, אל תהססו לשאול את החברים הקרובים שלכם מה היא ההתרשמות שלהם. ייתכן מאוד שכל החיים חייתם בשקר ושיש לכם הרבה מה לשפר בנושא הכל כך חשוב הזה.

תגובות אוטומטיות בלתי רצויות

ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של תגובות אוטומטיות בלתי רצויות המשדרות למראיין שאתם לא חשים בנוח ושאתם שרויים בלחץ. אם אתם מעוניינים למקסם את הסיכויים שתתקבלו לעבודה בסופו של דבר, עליכם להשרות אווירה של נינוחות ולשכנע את המראיין שאתם אנשים חביבים בסך הכול ושנעים לשהות בחברתכם. מן הסתם רגל שקופצת ללא שליטה, זיעה קרה המכסה את המצח בתגובה לשאלות מכשילות וקול רועד, לא תורמים דבר ליצירת הרושם הנינוח שאתם מעוניינים ליצור.  אי לכך, טוב תעשו אם תערכו באופן קבוע סימולציות לקראת הריאיון. במהלך הסימולציות בקשו מהמראיין (חבר קרוב או בן משפחה) לשים לב לאופן שבו אתם מגיבים אוטומטית לשאלות קשות או לנושאים לא נעימים כמו למשל מקרי פיטורין או תקופות ארוכות שבהן לא עבדתם. מומלץ כמובן לתעד את הסימולציות בווידאו, כדי לייעל את התהליך ועל מנת שתוכלו לייעל את המעקב אחרי השיפור בתגובות.

לא לשכוח לנשום

נכון, זה אולי קצת משונה, אבל ישנם רבים שפשוט שוכחים לנשום במהלך הריאיון. כדי להימנע מכך, למדו את עצמכם לנשום באופן יזום אחת לכמה שניות או אחת לכמה משפטים. חוסר נשימה או קוצר נשימה במהלך הריאיון לא פועל לטובתכם. החליטו למשל שלפני כל תשובה שתספקו, תיקחו נשימה עמוקה. באופן הזה תוכלו לשפר את זרימת החמצן, להירגע ולתכנן את התשובה שלכם בצורה טובה יותר.

לחייך לא עולה כסף…

אם אתם מתמודדים על משרת החלומות האולטימטיבית ומרגישים שמדובר בריאיון החשוב ביותר בחיים שלכם, ישנו סיכוי לא רע שתמצאו את עצמכם במצב של רצינות יתר. אין ספק שרצינות היא תכונה חשובה הנדרשת מכל מועמד לעבודה, אבל קחו בחשבון שרצינות יתר עשויה להפוך את הריאיון למלחיץ. רצינות יתר במקרים רבים גם גורמת לשיחה להיתקע ועלולה אף להוביל לשתיקות לא נעימות. כדי למנוע את המצב העגום הזה, הרשו לכם לחייך מדי פעם בצורה טבעית ולא מאולצת. החיוך הכנה שלכם לא יגרום למראיין לחשוב שאתם לא רציניים אלא להפך, הוא יסייע לכם להצטייר כאנושיים יותר וכאנשים שלמים יותר. נכון שזה קשה ולפעמים אפילו נדמה כבלתי אפשרי, אבל טוב תעשו אם תנסו במהלך הריאיון ליהנות.

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנעדכן אותך כשנפתחת משרה שמתאימה לכישורים שלך?

שליחת קורות חיים