המדריך למציאת עבודת סטודנט בהייטק

כך חוזרים ללימודים ומוצאים עבודה בהייטק!

עם החזרה ללימודים סטודנטים רבים מעוניינים להשתלב במשרה ראשונה בהייטק אשר תתן להם את דריסת הרגל הראשונית בתחום.

למרבה הצער,לא כ"כ פשוט למצוא משרת סטודנט בהייטק, למה זה קורה ואיך בכל זאת תצליחו? ריכזנו  עבורכם מספר עצות שיסייעו לכם להכנס לשוק העבודה בהייטק כבר במהלך התואר.

שאלת השאלות- מתי מומלץ להתחיל לחפש?

אם נפתחו לוחות דרושים תווכחו לדעת שרוב המעסיקים מעוניינים לגייס סטודנטים שנה ב' ומעלה. כלומר נראה שבמידה ואתם סטודנטים בסמסטר הראשון ללימודיכם אין טעם להגיש קורות חיים לרוב. כמו כן ידוע שהסמסטרים הראשונים הם הקשים ביותר בשל ריבוי מבחן והתרגלות לאורח חיים סטודנטיאלי. מומלץ להתחיל לחפש כאשר נשארו בערך שלושה סמסטרים לסוף הלימודים (כלומר אמצע שנה ב'). בטווח הזמן הזה גם הלחץ בלימודים פוחת, גם אתם יותר מקצועיים וגם, ואולי הכי חשוב – אתם יכולים להיות יותר מחויבים למקום העבודה החדש

אל תהיו כל כך בררנים

בימנו גם לבוגרים ללא ניסיון לא קל למצוא עבודה, אז על אחת כמה וכמה לסטודנטים. ולכן גם אם המשרה המוצעת לכם אינה משרת חלומותיכם (מבחינת אתגר, שכר, תנאים) עדיין מומלץ לשקול אותה בחיוב. צבירת הניסיון ורקימת הקשרים בהחלט יכולים להיות שווים לכם את זה. זכרו שאם תוכיחו את עצמכם יש סיכוי לא רע שתשתלבו ותתקדמו בחברה, ואם מסיבה כזו או אחרת זה לא קרה, לפחות תגיעו לראיונות עבודה כבוגרים בעלי ניסיון וזה יספק לכם יתרון על פני יתר המועמדים .אז גם אם אתם סטודנטים מצטיינים מהטכניון או כל מוסד יוקרתי אחר- נסו להתגמש וזכרו כי משרה התחלתית בתחום כבר כסטודנטים עשויה לסלול את דרככם לקריירה מרשימה.

איך להבליט את קורות החיים

כידוע- הניסיון התעסוקתי הוא גורם החשוב והמשמעותי בקורות החיים. יחד עם זאת בתור סטודנטים, ככל הנראה לא תהיה לכם היסטוריה תעסוקתית רלוונטית והמגייס יחפש נקודות אחרות שמהן יוכל להתרשם מכישוריכם. אז מה כן כדאי להבליט?

1. ציונים מרשימים (קיבלתם ציון פסיכומטרי מרשים? ממוצע ציונים גבוה? ).

2. התנדבויות (עשית מלגת פר״ח? יו”ר אגודת הסטודנטים? תשוויץ קצת)

3.  כל נתון יוכל לבדל אתכם בהשוואה למועמדים אחרים- פרויקטים שעשיתם בזמן האישי וכו'

תיק עבודות

יש לכם פרופיל בgithub  או stack overflow? אל תשכחו לשים קישור בקורות החיים , מעסיקים רבים ישמחו לראות ולהתרשם מהתוצרים שלכם. כמו כן חשוב לציין פרויקטים גדולים שעשיתם במסגרת הלימודים, זה יכול לעזור למעסיק להתרשם מיכולותיכם.

רשתות חברתיות

בעולם של ימנו מי שלא ברשתות פשוט לא קיים, צרו מודעות לכך שאתם מחפשים עבודה, הן בפייסבוק והן בלינקדאין, פרסמו בקבוצות רלוונטיות, פנו באופן ייזום לרכזות גיוס והציגו את עצמכם. חבר מביא חבר – פנו לחברים אשר הצליחו להשתלב בתחום ובקשו מהם להעביר את קורות החיים שלכם, חברות רבות מעדיפות לגייס מועמדים באופן הזה ואף לעתים מתגמלות את החבר שיעביר את קורות החיים שלכם כך שמדובר ברווח גם לכם וגם לו.

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנעדכן אותך כשנפתחת משרה שמתאימה לכישורים שלך?

שליחת קורות חיים