טיפים לראיון עבודה מוצלח

עם כל הכבוד השמור לקורות החיים, לניסיון התעסוקתי, לציונים באוניברסיטה או לכל גורם אחר שיש בו כדי להשפיע על סיכויי הקבלה של המועמד לעבודה, אין זה סוד שראיון העבודה הוא השלב החשוב ביותר בכל תהליך הגיוס. לא נגזים אם נכתוב כי ראיון מוצלח יכול מצד אחד לשפר בצורה ניכרת את סיכויי הקבלה של מועמד שלא הצטיין בשלבים השונים עד לראיון ומצד שני לחבל בסיכויי ההצלחה של מועמדים שבמבט ראשון מקומם בארגון היה מובטח. אם פעם אחר פעם אתם חווים עם תום הראיון תחושה של החמצה או אם אתם עומדים כעת לפני הראיון החשוב ביותר בקריירה שלכם, הרשו לנו להמליץ לכם לפני הכול לקחת נשימה עמוקה. כעת אנחנו מעוניינים להזמין אתכם לקרוא את המאמר שהכנו במיוחד עבורכם, בו תמצאו מבחר טיפים לראיון עבודה מוצלח. 

הגיעו מוכנים לראיון

אין גבול למידת המוכנות שאתם יכולים להגיע אליה לפני הראיון. בהקשר של ראיונות עבודה, הכוונה היא לכך שתבררו מראש בצורה מדויקת ככל האפשר מהן דרישות התפקיד, מה הגדרתו, מהו היקף המשרה וכמובן שגם לא יזיק לברר כמה שיותר פרטים אודות החברה, העסק ואפילו אודות האדם שעתיד לראיין אתכם. מעבר לכך, מוכנות לראיון עבודה כוללת גם כן ידע מוקדם בנוגע למיקומו המדויק של הראיון, הן מבחינת מיקום המבנה והן מבחינת דרכי ההגעה לחדר עצמו. לעולם אל תגיעו לראיון עבודה ברגע האחרון, אל תיקחו סיכונים ואל תצאו מתוך נקודת הנחה שדווקא ביום הראיון, הכול ילך לכם חלק. נהפוך הוא – קחו בחשבון שהרכב לא יתניע, שהאוטובוס יאחר, שהפתק עליו כתבתם את הכתובת ייעלם ושכל העיכובים האפשריים אכן יתרחשו. רק מקדם ביטחון ראוי יבטיח לכם שתגיעו בזמן ובכל מקרה, להגיע מוקדם לראיון מעיד על רצינות, בניגוד כמובן להגעה בשנייה האחרונה או חלילה באיחור.

רושם ראשוני ניתן לעשות רק פעם

ישנם מועמדים רבים ששוכחים את העובדה הפשוטה שראיון עבודה הוא בסופו של דבר שיחה בין שני אנשים. גם אם במהלך השיחה מתקיימים יחסי כוחות א-סימטריים, עדיין מדובר הלכה למעשה בשיחה בין שני בני אדם ולכן חשוב ביותר ליצור קשר עין עם המראיין, ליצור קשר אישי ובאופן כללי להיות נעים במידת האפשר. הרושם הראשוני שתיצרו יושפע מההתנהגות שלכם, מהיכולת שלכם לנהל שיחה ומהאופן שבו תנסחו את התשובות שלכם ולכן מומלץ ביותר לעבור סימולציות של ראיונות עם חברים או אנשי מקצוע שאתם מכירים, הנוהגים לראיין מועמדים לעבודה כעניין שבשגרה. כמו כן, הרושם הראשוני מושפע מההופעה החיצונית שלכם ולכן חשוב שתגיעו לראיון כאשר אתם לבושים בהתאם למעמד. הגיעו בלבוש נוח, לא פרובוקטיבי, שמצד אחד יתאים לאופי שלכם ומצד שני לאופי המשרה. 

מה שפת הגוף שלכם אומרת עליכם?

ככל שתפגינו יותר רוגע וביטחון במהלך הראיון, כך סיכויי ההצלחה שלכם יהיו גבוהים יותר בהתאם. לכן עליכם לשים לב, למשל, לטון הדיבור, לגובה הצליל של הקול ולמהירות שבה אתם שולפים את התשובות שלכם. שימו לב – כאשר אתם נשאלים שאלה, ותהיה זו בדיוק השאלה שכבר יש לכם עבורה תשובה מוכנה בשליפה מהשרוול, עשו את הדבר הנכון ואל תענו מיד עם סיום השאלה. קחו את הזמן, בחרו בקפידה את המילים, המתינו מספר שניות ורק לאחר מכן השיבו. כמו כן, חשוב ביותר לשים לב לצורת הישיבה שלכם במהלך הראיון. ישיבה מכונסת מדי תשדר למראיין שאתם לא מוכנים לחלוטין למעמד, ואילו ישיבה קופצנית או דרוכה מדי תשדר לחץ. 

הבחינו בין עיקר לטפל

במהלך השיחה עליכם להיות ערניים וענייניים. חשוב שתחשפו את כל המידע שאתם מעוניינים לחשוף, אבל לא באופן שתלטני מדי. הישארו קשובים למראיין ועשו מאמצים להבחין בין עיקר לטפל. אם תציפו את המראיין שלכם במידע שאינו רלוונטי במיוחד, יהיה בכך כדי להעביר לו מסר לפיו אתם לא ממוקדים מספיק. בנוסף לכך, עומס נתונים עלול לעייף את המראיין ולגרום לו לאבד עניין. אם יש לכם שאלות בנוגע לתפקיד, לארגון או לכל נושא אחר, הקפידו לשמור אותן לסוף הראיון. זכרו – אתם אלו שהגעתם כדי להתראיין, לא הארגון.   

היו שלמים עם ההחלטה שלכם

מעבר לכל הפרטים הטכניים שנוכל לספק לכם, חשוב שתיקחו אתכם הלאה מסר אחד פשוט, אך חשוב מאין כמוהו – כל עוד לא תגיעו לראיון העבודה כאשר אתם משוכנעים שהתפקיד מתאים לכם ושיש לכם את כל התכונות הנדרשות על מנת לאייש את המשרה בהצלחה, הסיכויים שאכן תשיגו את העבודה בסופו של דבר יהיו רחוקים מלהיות אופטימליים. לראיונות עבודה אתם צריכים להגיע כאשר אתם משוכנעים מעבר לכל צל של ספק בכך שאתם מעוניינים בתפקיד ומעבר לכך – שאתם אכן עומדים לקבל אותו. נהוג לומר שכלבים יכולים להריח פחד ואנחנו לא בטוחים שזה נכון. דבר אחד אנחנו יכולים לגלות לכם בוודאות מוחלטת – מראיינים מקצועיים מריחים הססנות. קחו זאת לתשומת לבכם ושיהיה לכם בהצלחה. 

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנעדכן אותך כשנפתחת משרה שמתאימה לכישורים שלך?

שליחת קורות חיים