איך לעבור ראיון עבודה בחברה בינלאומית?

בשנים האחרונות העולם הפך לכפר גלובלי קטן כך שיותר ויותר ישראלים עושים רילוקיישן מדי שנה. האפשרות לחוות תרבות אחרת, לעבוד בסביבה שונה ומעניינת ולהיחשף לאופן שבו ארגונים גדולים עובדים במדינות זרות, קוסמת לישראלים רבים המשקיעים את כל מרצם בניסיונות להתקבל למשרות נחשקות מעבר לים. אחת הבעיות המשמעותיות ביותר העומדות בפני כל אותם ישראלים המעוניינים לשדרג את איכות החיים שלהם, להגדיל את המשכורת ולהתנסות בעבודה בחו"ל, היא כמובן השפה. אין זה סוד שהשפה האנגלית היא השפה החשובה ביותר כיום בעולם העסקי וכפועל יוצא מכך, עובד השולט בשפה האנגלית, נהנה מסיכויי קבלה גבוהים יותר לעבודה בחברה בינלאומית בהשוואה לאדם שלא דובר אנגלית. יחד עם זאת, גם אם אתם לא דוברי אנגלית ברמת שפת אם וגם אם אתם חשים חוסר ביטחון בנוגע ליכולת ניהול השיחה שלכם (באנגלית), עדיין אין שום סיבה שתרימו ידיים כל כך מהר. במאמר שלפניכם ריכזנו חמישה טיפים חשובים שיסייעו לכם לעבור ראיון עבודה באנגלית או לכל הפחות למקסם את סיכויי הקבלה שלכם לעבודה.

טיפ מספר 1 – לימודי אנגלית בסיסית

ראשית חשוב ביותר שתכירו במגבלות שלכם. אם הריאיון עתיד להתנהל בשפה האנגלית בלבד ואתם לא שולטים באנגלית במידה המאפשרת לכם לנהל שיחה פשוטה, הבינו שאין לכם שום סיבה להגיע לראיון כיוון שמדובר בבזבוז זמן ותו לא. אם אתם בכל זאת לא מעוניינים לוותר על החלום, טוב תעשו אם תירשמו לקורס אנגלית בסיסי באחד מבתי הספר הרבים ללימודי שפות הפועלים בישראל. מעניין לדעת שישנם בתי ספר שניתן לקחת בהם קורסים מקצועיים ברמה גבוהה, המיועדים עבור אנשי מקצוע מסוימים, שבהם לומדים אנגלית טכנית בתחומים שונים.

טיפ מספר 2 – תשומת לב למילים חשובות הרלוונטיות למשרה

מן הסתם מצבכם הרבה יותר טוב אם אתם שולטים בשפה האנגלית במידה מספקת בשביל לנהל שיחה קולחת, לצפות בסרט אמריקאי בלי כתוביות בעברית ולקרוא ספר באנגלית. יחד עם זאת, גם אם הרמה שלכם גבוהה יחסית, חשוב שתנסו לבחון את השליטה שלכם במילים ספציפיות הקשורות לתפקיד שאתם מעוניינים למלא. מונחים מקצועיים שלא נמצאים בשימוש בשפה היומיומית יכולים להכשיל אתכם אם יעלו במהלך הריאיון ולא תדעו מה היא המשמעות שלהם או כיצד יש לבטא אותם בצורה הנכונה. כדאי לכם לנסות לאתר אנשי מקצוע דוברי אנגלית העוסקים בתחום שלכם ולנהל אתם שיחה מקצועית. במהלך השיחות שתנהלו, עליכם להיות רגישים במיוחד למילים שאתם לא מבינים את המשמעות שלהן ולמושגים שונים שלא ברורים לכם מספיק. ההשקעה החשובה הזו בפרטים הקטנים (לכאורה) יכולה לעשות את כל ההבדל בין ראיון מוצלח ומרשים לבין ראיון עם מועמד שניכר שפשוט לא עשה מספיק שיעורי בית.

טיפ מספר 3 – קשה באימונים, קל בקרב

לפני שאתם מגיעים לראיון, הקפידו לעשות כמה שיותר חזרות. בקשו מאדם הדובר אנגלית שפת אם לראיין אתכם לצורכי סימולציה ובנוסף בקשו ממנו לשים לב למילים שאתם מבטאים בצורה שגויה או צורמת, לצורת הניסוח שלכם, לטעויות קריטיות הקשורות לתחביר או לדקדוק ועוד. גם אם אין לכם מכר, קרוב משפחה או קולגה שיוכל לסייע לכם, עדיין ייתכן שכדאי לכם לשלם מעט כסף לאיש מקצוע העוסק בתחום לצורך העניין. כל ראיון עבודה הוא אירוע מלחיץ וראיון עבודה שלא מתנהל בשפת האם שלכם הוא חוויה מלחיצה במיוחד. לכך יש להוסיף את העובדה שתוצאות הריאיון יוכלו לשנות את החיים שלכם לטובה בצורה משמעותית ולשגר אתכם למדינה אחרת, מה שמן הסתם לא מוריד את מפלס הלחץ אלא רק מעלה אותו. אי לכך, מומלץ ביותר שתערכו חזרות שיחזקו את הביטחון שלכם ויאפשרו לכם להציג חזות רגועה ונינוחה יותר במהלך הריאיון עצמו.

טיפ מספר 4 – הכירו בקושי והדגישו את היתרונות

מאחר ואתם לא דוברים אנגלית שפת אם, יהיה עליכם להתאמץ יותר ממועמדים שכן דוברים את השפה כשפת אם כדי להוכיח שכדאי להעסיק אתכם. הכוונה היא לכך שעליכם לשכנע את המראיין שלמרות שאתם נמצאים לכאורה בעמדת נחיתות בהשוואה למועמדים האחרים, הלכה למעשה אתם יכולים לספק לארגון ערך מוסף הבא לידי ביטוי למשל בניסיון המקצועי שלכם, בעבר הצבאי שלכם, בסטטוס המשפחתי שלכם, ברמת המוטיבציה הגבוהה שלכם וכיו"ב. במילים פשוטות, אל תתייחסו לשליטה הבינונית שלכם באנגלית כעניין של מה בכך, עליכם להראות למראיין שהקושי הזה לא מספיק גדול כדי לבטל את היתרונות הרבים והמשמעותיים שלכם.

טיפ מספר 5 – היו כנים בנוגע לשליטה שלכם בשפה

לסיום נציין כי אחת הטעויות הרווחות ביותר שעושים ישראלים בראיונות עבודה באנגלית, באה לידי ביטוי בכך שהם לא מוכנים להודות בזה שהם לא מבינים את השאלה עד הסוף. שימו לב – ברוב המוחלט של המקרים חוסר הבנה או ניסיון לפרש בצורה שרירותית ובלתי מבוססת את המילים שנאמרו לכם, מתגלים במהירות. נסו לדמיין לרגע שאתם מראיינים אדם שלא שולט בשפה העברית, המנסה לשכנע אתכם שבעצם היכולות שלו גבוהות משהן במציאות. מן הסתם אין שום סיכוי שהדבר יחמוק מעיניכם וזהו הדין גם בנוגע לראיון של ישראלי בשפה האנגלית. אי לכך, אם אתם לא מבינים את השאלה, בקשו מהמראיין שירחיב מעט או שיסייע לכם להבין אותה. הכנות וההכרה במגבלות, הרבה יותר מרשימות מניסיונות חסרי סיכוי להפגין שליטה במצבים של חוסר שליטה. קחו זאת לתשומת לבכם והכי חשוב: GOOD LUCK!

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנעדכן אותך כשנפתחת משרה שמתאימה לכישורים שלך?

שליחת קורות חיים