מה לא כדאי לומר בראיונות עבודה לתפקידי פיתוח?

מה לא כדאי לומר בראיונות עבודה לתפקידי פיתוח?דברים שאסור לומר בראיון עבודה לתפקידי פיתוח

אתם יכולים להיות המפתחים הכי מוכשרים ומבריקים, אך יחד עם זאת להתקשות בראיונות עבודה בשל רושם שגוי שאתם עושים.

שאלנו מנהלי פיתוח שראיינו וגייסו מאות מפתחים בשנים האחרונות מה היו הדברים שנאמרו בראיונות העבודה וגרמו להם לשלול את המועמד על אף הביצועים במבחנים הטכנים וקורות החיים המרשימים.

החלטנו לשתף אתכם בתשובותיהם על מנת שתדעו להתכונן טוב יותר לראיונות הבאים שלכם:

1. לעולם אל תגידו משהו כמו זו framework\ טכנולוגיה\שפה טפשית, למה שמישהו עדיין ישתמש בה היום?

תמיד יש סיבה מדוע דברים מסויימים נעשו באופן שבו נעשו, במיוחד בכל הנוגע לטכנולוגיה. 

הטכנולוגיה מתקדמת ומשתנה מהר מאוד ולעיתים קרובות יש קוד שרץ המון זמן במיוחד בארגונים גדולים. אתה יכול להשמיע את דעתך באופן דיפלומטי אך לא באופן יהיר או מתנשא , אלא אם אתה מוכן לשכתב את הקוד בטכנולוגיה חדשה תוך שבוע 

2. לעולם אל תגיד code review זה בזבוז זמן , כולם צריכים פשוט לכתוב קוד טוב

ראשית, code review זה דבר טוב.זה בסדר לומר זאת אם אין לך ניסיון עם זה בין אם אתה בוגר ללא ניסיון ובין אם בחברות הקודמות לא היה נהוג לעשות זאת .

אך ממפתח עם ניסיון או כמישהו טכנולוגי, מצופה שתהיה הבנה מדוע code review נחוץ.
code review לא נועד רק לגלות כשלים או בעיות בקוד, אלא גם עבור שיתוף ידע וכן לבדוק שתקני הקוד והדרישות מסונכרנים

3. לעולם אל תגידו "אני מעדיף לכתוב פיצ'רים חדשים מאפס מאשר לתקן באגים של אנשים אחרים"

נראה שזה המשפט השנוא ביותר על מנהלי הפיתוח שציינו ששמעו את המשפט הזה יותר מידי פעמים . ברור לגמרי מדוע מפתחים רבים מעוניינים לפתח מאפס באמצעות הטכנולוגיה החדישה ביותר. אך זה לא אומר שהם עושים עבודה טובה יותר או שהם מפתחים טובים יותר. ניתן ללמוד המון מתיקון באגים (בין אם שלכם ובין אם נכתבו על ידי מפתח אחר) וכן מאופטימיזציה ושיפור מערכות קיימות. 

4. לעולם אל תגיד "אני אלך עם כל מה שמנהל הפיתוח או ר"צ שלי יבחר"

במידה ואתה נשאל מתי היית בוחר בטכנולוגיה\ FRAMEWORK שהזכרת בקורות החיים על פני טכנולוגיה אחרת שהזכרת בקורות החיים , המראיין מצפה שתדע לומר מה הן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם . הוא גם מעוניין לדעת מה דעתך מה אהבת ומה לא . במידה ואתה עונה תשובה כמו לא משנה אבחר בכל טכנולוגיה שיגידו לי, זה רע משום שזה בעצם אומר שאין לך דעה או אכפתיות, או גרוע מכך ששיקרת בקורות החיים ולמעשה אין לך ידע באף אחת מהטכנולוגיות שציינת.

5. לעולם אל תגידו "מצטער, אני לא יכול לכתוב קוד ביד על נייר או לוח"

אומנם כתיבת קוד ביד על נייר או לוח דורשת תרגול, אך לעולם אל תסרב לעשות זאת במידה ותתבקש. במידה ולא עשית זאת בעבר, אתה יכול לומר זאת, אך לא לסרב בשל הפחד לעשות טעויות ב syntax

6. לעולם אל תגידו "אין לי זמן מוקדש ללמידה, אני פשוט לומד משהו כשאני צריך להשתמש בו בעבודה" 

מפתח טוב צריך להיות מעודכן וסקרן לגבי כל הטכנולוגיות החדישות , כשאתה אומר שאין לך זמן ללמוד, זה למעשה אומר שאתה לא מתעניין במה שאתה עושה , ושפיתוח מבחינתך היא רק עבודה אך לא קריירה.

7. לעולם אל תגידו "זה כתוב בקורות חיים, ראית אותם?"

כמובן שהמראיין ראה את קרורות החיים שלך. אם נשאלת על פרט מסויים שמצויין בקורות החיים , זה אולי משום שהמראיין קרא על כך ומעוניין לדעת פרטים נוספים, מעוניין לשמוע על כך באופן אישי יותר, או אולי פספס את זה בקורות החיים. 

לא משנה הסיבה שבגינה נשאלתם , כדאי שתענו על השאלה ולא תשלחו את המראיין ללכת לקרוא שוב את קורות החיים.

8. לעולם אל תגידו: "אין לי שום שאלה, סיימנו?"

מה לא כדאי לומר בראיונות עבודה לתפקידי פיתוח?לרוב הראיון מסתיים בשאלה- "האם יש לך שאלה לגבי התפקיד, החברה או כל דבר אחר?" תשובה כמו "אין לי שום שאלה סיימנו" היא אחת התשובות המשאירות רושם רע גם אם הראיון הלך מצויין קודם לכן. הסיבה לכך הוא שראיו אמור להיו דו צדדי, כלומר, אתה צריך לדעת ולכיר את החברה כפי שהם צריכים להכיר אותך. כשאר אין לך שאלות בכלל בסוף הראיון , או גרוע מכך אתה משדר שאתה משתוקק לסיים אותו, זה יוצר רושם שאתה כלל לא מעוניין בתפקיד או בחברה.

he_ILHebrew

אנחנו יכולים לעבוד בשבילך

רוצה שנעדכן אותך כשנפתחת משרה שמתאימה לכישורים שלך?

שליחת קורות חיים